miercuri, 11 august 2010

lecţia de înot

pentru mine apa e o uşă deschisă unde am auzit plângând pe cineva


te-ntrebi de ce unei femei îi este teamă de un bărbat
oricât ar fi egalitatea lor cu actele în regulă
mi-amintesc de ora de sport din facultate
când prof'ul a vrut să vadă
dacă un suflător are respiraţia mai bună
decât un cântăreţ
eu nu ştiam să-not însă
la 1,50 adâncime mi-au dat asigurări că nu pot să mor
şi ne-a mai spus că nu e nici o diferenţă
sub apă sau deasupra ei între un el şi o ea
am intrat în joc cu un fagotist
mi-a făcut din ochi ca la un raliu cu arbitrul în slip
am numărat până la 10, apoi 20, apoi 25
la 26 m-am oprit o clipă să-mi caut o rezervă de aer
la 27 m-am poticnit
28 mi s-a părut un efort
29 n-a mai contat
la 30 mi-am spus: ies din apă, am 19 ani şi am o mamă acasă
dar mâna profesorului în ceafă m-a izbit din nou de placenta aia nesfârşită
am agăţat o bară de susţinere de pe marginea bazinului
şi parcă-mi venea aer pe acolo
era tubul meu de oxigen sub apă unde eşti în apnee totală
respiraţia sub apă nu se mai numeşte claviculară
costo-diafragmatică sau abdominală
ci respiraţie de avarie, efort de supravieţuire
am coborât în adânc să-mi eliberez capul şi am ieşit printr-o laterală
urcam scările simţind cum sângele-mi pleacă pe nas
maratonul pentru mine nu se terminase
m-am întors să-l iau şi pe el
se încăpăţâna pentru o secundă
în plus deşi i se sfârşise şi lui coloana de aer
mi-am luat hainele învelindu-mă ca într-o nouă piele
şi am ieşit în stradă cu părud ud în ianuarie înaintea sesiunii
nu am mai fost la nici o oră de sport de atunci


lui jim morrison, opus 7


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu